MS i šumska kupka

„Za neke osobe koje žive sa MS, previše stresa može da pogorša već postojeće simptome. Ipak, postoje zdravstvene tehnike za efikasnu borbu protiv stresa“, navodi Birgit Bauer.

MS i borba sa stresom

„Šumsko kupatilo je pravi povratak prirodi i zdravlju. Ova tehnika nam može pomoći da se pre svega umirimo. Dovoljno je samo da svakoga dana zakoračimo u duboku šumu“, kaže Birgit.

„Svi znamo da život ponekad može da bude previše bučan, zahtevan i iscrpljujući. Rasporedi su nam pretrpani, jer jurimo sa jednog na drugi sastanak, imamo i porodicu i društveni život, pa nam je ponekad dosta svega toga. Naš posao nije uvek lak, a želimo da u svakom trenutku budemo savršeni. Onda kada nam telo kaže da nam je odmor zaista potreban, često i ne čujemo ovu važnu poruku“, objašnjava Birgit.

Stres svakako ima negativan uticaj na naš život.

Naročito ako živite sa MS, ovo može da bude veoma nezgodno. Mnogo osoba koje imaju MS, doživljava pogoršanje simptoma kada su pod stresom, umorni su, brzo se iscrpljuju i treba im odmor.

Naučnici vrše brojna istraživanja o uticaju stresa na MS i, iako to nije u potpunosti dokazano, studije govore da postoji negativan uticaj na simptome MS. Potrebno je još dosta istraživanja, ali se zna da postoji uticaj stresa na aktivnost mozga, kao i na simptome. U najgorem slučaju, stres može i da pogorša relaps.

„Kada sam pod stresom, radim neke jednostavne stvari: spavam, zdravo se hranim i pokušavam da se primirim. Tada nepogrešivo znam da mi je potrebno da se odmaknem od svega, jer celo telo mi vapi za mirom. Radim još nešto što sam naučila od svoje bake, idem u šumu da uživam u okrepljujućem mirisu borovine u tišini i opuštajućim zvucima, koje možete da čujete jedino među drvećem“, kaže Birgit.

Američki filozof i psiholog Vilijam Džejms (1842 – 1910), ustanovio je razliku između aktivne pažnje kakvu imamo na poslu, na primer, i pasivne pažnje koju imamo kad šetamo. Za aktivnu pažnju je potrebno više snage, a pasivna je opuštajuća jer se zasniva na unutrašnjem utisku koji našim mislima omogućava da slobodno teku – mozak ne mora da bude aktivan. Sa druge strane, zelena i plava boja šume takođe pomažu našem umu da se umiri.

„Meni šumska kupka stvara osećaj unutrašnjeg mira. Mogu ponovo da uspostavim ravnotežu i sredim negativne misli, brige, a ponekad i anksioznost. Pre par meseci sam primetila jedan novi trend među poslovnim ljudima. Zove se šinrin joku i potiče iz Japana. Namenjen je Japancima koji imaju veoma stresan dan. Naučnici su ustanovili da šetnja po šumi ili parku sa drvećem tokom pauze za ručak ima veoma pozitivan uticaj na ljude. Japanska vlada je 1982. godine proglasila šinrin joku nacionalnim zdravstvenim programom. Čak i ako nismo poslovni ljudi, živimo sa MS i ponekad doživljavamo veliki stres. Zato mi se čini da je šinrin joku ili šumska kupka dobra i za nas koji imamo MS“, objašnjava Birgit.

Šetnja po šumi je dokazano veoma blagotvorna.

Vazduh koji udišemo je sigurno mnogo zdraviji. Sadrži tri glavna disajna faktora: korisne bakterije, esencijalna ulja biljnog porekla i negativne jone. Od rođenja živimo sa bakterijama i naše telo ih eliminiše ili koristi, uključujući pozitivnu podršku za naš digestivni trakt. Kupanje u šumskom vazduhu „Forest medicine“, uveden je u Japanu 2006. godine, već naredne godine u Engleskoj, a od 2009. godine na Medicinskom fakultetu Univerziteta „Harvard“ gde se održava letnja škola šumske medicine.

Kupanje u šumskom vazduhu, kao osnovni program šumske medicine, pripada oblasti komplementarne medicine, aromaterapije i predstavlja preventivne i pomoćne terapijske metode izlaganja aromatičnim molekulima drveća šume fitoncidima, čime se povećava produkcija T limfocita, jača imunitet, za šta je dovoljno i pola sata šetnje kroz šumu. Šumsko kupatilo ima višestruko pozitivan uticaj na zdravlje ljudi i kvalitet života.

„Naučnici imaju još mnogo posla u ovoj oblasti istraživanja, ali su psiholozi otkrili da ova mirna atmosfera ima pozitivan uticaj na naše mentalno blagostanje. Mislim da je u pitanju veza između nas kao ljudskih bića i šumske prirode, tako da sam uverena u svoju strategiju šumske kupke. Volim da zaronim duboko u šumsko kupatilo. Uživam u svom „ličnom“ delu šume. Kad god mi život postane pretežak, ostavim ga nakratko i odem u šumu da se opustim i nađem nove načine da rešim probleme ili promenim mišljenje o nekom pitanju. I uglavnom pronađem rešenje ili jasnije vidim problem, pa mogu sa njim i da se izborim i da uradim nešto pozitivno“, navodi Birgit.

Izvor: Multiple Sclerosis & Combatting Stress | Living Like You

OSTAVI PORUKU

Please enter your comment!
Please enter your name here