Svi znamo da je vežbanje dobro za nas i da bi trebalo da bude deo naše svakodnevne rutine. Ali, ako imate NMOSB, možda se pitate da li je vežbanje bezbedno ili čak moguće za vas. Kao i kod drugih hroničnih stanja, i kada imate NMOSB vežbanje ponekad može da bude teško. Ali, u većini slučajeva prednosti vežbanja nadmašuju rizike.

Zdrav način života podstiče uravnotežen imunski sistem. Ovo može da pomogne, kako bi se smanjili rizici od upale kad se telo bori protiv infekcije. Redovno vežbanje i dovoljno odmora su izuzetno važni za zdrav način života. Trebalo bi da razmotrite mogućnosti vežbanja, kao i ograničenja ili prilagođavanja, sa svojim lekarom.

Koje su prednosti vežbanja sa NMOSB?

Redovno vežbanje i fizička aktivnost imaju brojne prednosti. Pomažu vam da održite zdravu telesnu težinu, smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti, jačaju srce i krvne sudove. Time se smanjuje rizik od bolesti srca kao što su srčani udar, koronarna arterijska bolest i visok holesterol. Smanjuju nivo šećera u krvi i pomažu da insulin bolje funkcioniše. Ovo može da smanji rizik od dijabetesa tipa 2. Ako imate dijabetes tipa 2, vežbanje pomaže da ga bolje kontrolišete.

Vežbanje i fizička aktivnost podižu raspoloženje

Vežbanje oslobađa hormone u vašem telu, koji pomažu da vam se poboljša raspoloženje, zatim smanjuje rizik od pada, čime se dodatno poboljšavaju snaga i ravnoteža tela.

S obzirom da je NMOSB retko oboljenje, nema mnogo studija o uticaju vežbanja i NMOSB. Međutim, MS i NMOSB su u mnogo čemu slični, pri čemu brojne velike studije pokazuju prednosti vežbanja kod MS. Među ovim prednostima su poboljšanja u mnogim oblastima poput: umora, mišićne snage, fleksibilnosti, ravnoteže, spasticiteta, pamćenja (kognitivnih funkcija).

Vrste vežbi za osobe sa NMOSB

Za osobe koje imaju NMOSB postoji čitav spektar vežbanja, koja mogu da budu korisna. Bez obzira koju vrstu vežbanja da izaberete, možda će ono morati da bude prilagođeno zbog simptoma i dodatnih ograničenja.

Nekoliko članova vašeg medicinskog tima, uključujući lekara, medicinsku sestru ili radnog terapeuta, mogu da pomognu u osmišljavanju programa vežbanja koji baš vama odgovara. Dobro bi bilo da izbegavate vežbanje tokom najtoplijeg dela dana, kako se ne biste pregrejali ili previše umorili.

Izbor odgovarajućeg programa vežbanja

Kad je reč o izboru odgovarajućeg programa vežbanja, na raspolaganju su vam različite mogućnosti. Imajte na umu da vežbanje ne mora uvek da bude intenzivno i energično. Mislite o tome kad istražujete mogućnosti koje su najbolje za vas. Možete da odaberete plivanje ili hodanje, prilagodljive sportove ukoliko imate ograničenja koja utiču na pokretljivost.

Većina osoba sa NMOSB može da vežba na različite načine. S obzirom da smo svi različiti, vežbanje koje odaberete trebalo bi da odgovara vašim sposobnostima. Konsultujte se sa svojim lekarom, pre nego što započnete program vežbanja.

Izvor: Exercise and Physical Activity with NMO (neuromyelitis-optica.net)

OSTAVI PORUKU

Please enter your comment!
Please enter your name here